Příliš těžké, příliš dlouhé, vysoké nebo objemné? Pro NIKA Logistics žádný problém. Poptávka po speciálních přepravách po covidové pauze opět roste a NIKA je u toho. Našim zákazníkům se snažíme vyjít maximálně vstříc a nové speciály nakupujeme na základě jejich konkrétních požadavků. Podívejte se na naši aktuální flotilu speciálů. Nenašli jste, co jste hledali? Dejte nám vědět a společně najdeme řešení.

Tridem souprava

Již zaběhnutým speciálem v modrých barvách je DAF 8×2 FAQ Tridem. Jeho zajímavostí je 2. a 4. zvedací a řiditelná náprava, která zajišťuje výbornou manévrovatelnost vozidla. V kombinaci s řízenou upevněnou vlečnou nápravou nabízí dostatečný potenciál pro přepravu až 34 tun těžkých nákladů po nezpevněných cestách. Těm je přizpůsoben i robustní podvozek s vnitřními výztuhami.

    • Bude se hodit, pokud například potřebujete převážet stavební materiál po rozlehlých staveništích. Dále se uplatní v lomech, pískovnách a dalších extrémních podmínkách.

 

Souprava s hydraulickou rukou

Souprava s hydraulickou rukou najde uplatnění vždy, když je třeba přepravit zboží na paletách mimo sklady, jedná se nejčastěji o stavební materiály, tedy například střešní tašky a cihly. Naši zákazníci oceňují možnost precizního složení pomocí dálkového ovládání, kterým disponují všechny soupravy, které má NIKA Logistics ve své flotile.

    • Bude se hodit, pokud potřebujete přepravit a přesně složit paletové zboží. K dispozici máte ložnou plochu o rozměrech až 2,5 x 7,5 metru s nosností 24 tun. Hydraulická ruka zvládne složit 1500 kg na výsuvu 10 metrů.

 

Návěs 13,6 m roztah

Ze speciálního návěsu o délce téměř 14 metrů můžete během chvíle udělat “kabriolet”. Kromě střechy je možné roztáhnout i bočnice a ložná plocha je tak maximálně přístupná pro nakládku jak z boků, tak především jeřábem zvrchu. Díky tomu je možné přepravovat širší zboží, které by zadními vraty neprošlo. Po zakrytí se jedná o standardní suchou přepravu, takže je možné převážet citlivé náklady, stroje a betonové prefabrikáty.  

    • Bude se hodit při přepravě širokého zboží, potřebě nakládky jeřábem nebo při požadavku suché přepravy. Návěs lze využít i ve standardním režimu, takže jeho použití vyjde většinou levněji, než přeprava pomocí plata.

 

Plato 3 osy

Tříosé plato zvládne přepravit náklady o vyšší hmotnosti než standardní dvouosá verze. V rámci české legislativy máme pro tříosé vozidlo trvalé povolení pro celkovou hmotnost soupravy až 48 tun. Ve flotile má NIKA Logistics tříosých plat rovnou 5 kusů a každé z nich zvládne převézt náklad až 34,5 tuny s rozměry 3,5 x 4,5 x 20 metru.

    • Tříosé plato oceníte při přepravě rozměrných a těžkých předmětů, například betonových prefabrikátů, mostních konstrukcí nebo stožárů.

 

Teleskop

Dále ve flotile disponujeme roztahovacími návěsy lucemburské značky Faymonville. Ložná plocha má základní délku 13,6 metru s výsuvem dalších 15,8 metru. Jsou tak určeny pro přepravu nadrozměrných nákladů až do délky 29,4 metru. Tomu odpovídá i nosnost návěsu, která se díky třem nápravám vyšplhala na více než 33,5 tun.

    • Zajímavost: Všechny osy jsou vzduchově odpružené a nuceně hydraulicky řízené, což umožňuje vzhledem k délce nečekaně dobrou manipulaci s vozidlem.

 

Innenlader

Vozový park NIKY se v roce 2020 rozrostl o speciální návěs pro nadrozměrné přepravy po celé Evropě. S ložnou plochou přes 13 čtverečních metrů je vhodný pro přepravu hutního materiálu, ocelových, betonových a dřevěných konstrukčních prvků nebo objemných strojů a zařízení. Tomu odpovídá i nosnost přes 24 tun (v zahraničí 22,5 tun). Největší výhodou návěsu je však užitná výška, která umožňuje transport až 4,2 metru vysokých předmětů (v zahraničí 3,7 m).

    • Pokud jej potkáte na silnici, jen těžko ho přehlédnete. Innenlader zkrátka budí pozornost všude, kam přijede. Silné hydraulické držáky fixují náklad a umožňují bezpečné převážení nestabilních konstrukcí.

Přemysl Podnecký
Provozní manažer dopravy

Další novinky